Newsletter


Cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă pentru magazinele online

Postat in data de 1st Oct 2020 @ 7:09 AM

magazin online, promovare online gratuita, promovare magazin online pret, promovare online facebook, promovare online afacere, promovare online adwords, promovarea online produs, promovarea online a turismului, promovare on line, promovare online curs, cursuri promovare online, firme de promovare online, promovare online firme, firme promovare online, promovare online gratuit, promovare magazin online gratis, promovarea in online, idei promovare online, interviu promovare online, promovare website, promovare online metode, promovare magazin online, costuri promovare magazin online, oferta promovare online

Publicitate plătită la cost pe vânzare

Pentru magazinele online, marketingul afiliat este cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă, iar pentru afiliați este cel mai simplu mod de a câștiga bani din marketing. Adică, modalitatea de colaborare dintre un magazin online și cei care pot trimite trafic targetat către magazin (vizitatori interesați de produsele vândute), primind în schimb un comision pentru vânzările generate. Iar magazinele online care înțeleg asta au făcut deja primul pas pentru un program de afiliere de succes.

Magazinul online plătește afiliații pe baza vânzărilor generate.

           2performant.com

Afiliatul promovează magazinul online colaborator printr-un link obținut cu ajutorul platformei de afiliere > potențialul client dă click pe reclama afiliatului și este direcționat către magazinul online > înainte de direcționare, platforma îi plasează potențialului client un cookie în browser > acel cookie va ajuta rețeaua de afiliere să raporteze ce afiliat a generat fiecare vânzare.

Cine sunt afiliații?

Site-uri de conținut – generalist sau comercial, nișat sau nu (publishing, blogging, proiecte dedicate) – exemple myblog.ro, fashion8.ro, bookuria.info. Chiar și vloguri – de exemplu acest video al Andreei Balaban în care toate link-urile din descriere către produsele testate sunt link-uri de afiliere.

Specialiști PayPerClick (Google & Facebook ads)

Publisheri (ziare, televiziuni, publicații online etc.). Avem în comunitatea noastră publisheri mari, cum ar fi Kudika sau Știrile ProTV.

Proiecte de cashback – găsești în platformă cele mai mari proiecte de cashback din România: Bonusway, ING Bazar, Beez.

Agregatoare de produse pe o anumită industrie – exemplu lovestyle.ro.

Comparatoare de prețuri, precum price.ro.

Comunități de shopping pe Facebook.

În platforma de afiliere există un top al afiliaților (pe nișe) numit Affiliate Ranking și orice magazin online cu un program de afiliere activ poate vedea în orice moment acest clasament. Este cel mai puternic tool de selecție in real time pe baza performanțelor, din industrie.

Pentru cine este potrivită afilierea?

Am zis la începutul articolului că marketingul afiliat este cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă online. Însă nu ar trebui să fie singurul canal de promovare.

Marketingul afiliat vine în completarea celorlalte canale, pentru că decizia de cumpărare, respectiv conversia, este ultimul pas în funnel-ul de achiziție de clienți. Iar afiliații practic asta pot face, să te ajute la captarea și calificarea cererii existente către magazinul tău, după cum se vede în schema de mai jos.

Dat fiind că riscul promovării este preluat de către afiliați (ei sunt cei care trimit trafic și câștigă bani doar dacă generează vânzări) magazinele care au succes aici sunt cele care au deja validat modelul de business și au depășit deja un nivel minim de 2-300 de vânzări pe lună, moment în care afiliații îi pot ajuta să își accelereze creșterea.

Există aproape 600 de branduri în platforma de afiliere, atât nume mari precum Vivre, Elefant, Answear, Decathlon, EvoMag, Noriel, Orange, dar și magazine mai puțin cunoscute care însă performează foarte bine. Câteva exemple: Kitunghii, Nichiduta, DyFashion, Esteto.

Reprezinți sau ai un business online și vrei să îți crești vânzările prin marketing afiliat? Atunci vino alaturi de 2Performant

2performant.com

Vânzări de peste 1 Milion de Euro prin Afiliere – Studiu de caz Vivre

Vivre este principalul eCommerce store din industria Home & Deco din România, fondat în 2012 de antreprenori români și cu vânzări în 9 țări din centrul și estul Europei.

Extinderea rețelei de parteneri, principalul obiectiv

Unul dintre principalele obiective ale strategiei de marketing Vivre este să atragă mai mulţi parteneri de promovare, cu care să construiască relaţii de lungă durată, bazate pe încredere.

Afilierea este o bună oportunitate de extindere a echipei de vânzări online, prin parteneri pe care îi plătești la cost pe vânzare. În cadrul programului de afiliere Vivre, din România, până în prezent s-au înscris aproximativ 4.000 de afiliaţi.

Irina-Munteanu-Vivre

La mai mult de un an distanţă (de la relansare), putem spune că aşteptările au fost îndeplinite cu succes.

Irina Munteanu – Affiliate Manager la Vivre

”În primul rând, ne-am dorit să creştem exponenţial numărul de parteneri. Concomitent cu acest obiectiv, am vizat şi creşterea volumului de vânzări. La mai mult de un an distanţă (de la relansare), putem spune că ambele aşteptări au fost îndeplinite cu succes. Pe viitor, dorim să atingem rezultate din ce în ce mai îmbucurătoare, de aceea suntem în proces de redefinire a obiectivelor şi extindem din ce în ce mai mult reţeaua de parteneri.”

Vivre a intrat în afiliere pe vremea când 2Performant se numea 2Parale, în 2012. A făcut o pauză între 2015 și 2018, când l-a relansat Irina Munteanu – Affiliate Manager la Vivre. Citatele de mai jos îi aparțin chiar Irinei, care se ocupă full-time de managementul programului de afiliere Vivre.

”Începutul a fost simplu şi eficient.

Întregul proces de integrare al magazinului Vivre din nou în platforma 2Performant s-a întâmplat rapid, mai exact pe parcursul a aproximativ două luni.”

Lansarea unui program de afiliere în platforma 2Performant se poate face teoretic în câteva zile și așa se întâmplă de obicei. Procesul poate dura mai mult în cazul advertiserilor de dimensiunea Vivre datorită complexității business-ului, care presupune coordonare interdepartamentală (tehnic, financiar, legal, marketing).

Lansarea unui program de afiliere presupune:

Programator – instalează codul de tracking: Timp de lucru: 1h 30 min. Nu ai programator? Te putem ajuta noi.

Financiar – completează datele de facturare + alimentează cont. Timp de lucru: 5 min

Descrierea programului de afiliere și setarea comisionului oferit afiliaților. Timp de lucru: 1h

Sinergie între canalele de promovare

Echipa Vivre este formată din nativi digitali, care comunică pe toate canalele disponibile – performance marketing, direct marketing, social media, TV, radio, OOH, etc.

”Toate canalele ajută la sporirea awareness-ului, dar şi la creşterea volumului de vânzări.”

780,000 click-uri | peste 1,000,000 de euro vânzări

Vânzările prin programul de afiliere Vivre reprezintă între 2% şi 3% din volumul total de vânzări, în funcţie de rezultatele aferente fiecărei luni.

Rezultatele au fost vizibile încă din prima săptămână de la relansarea Programului Vivre în afiliere.

În funcție de nișă și mărimea business-ului, afilierea poate ajunge până la 10-20% din volumul total de vânzări.

Au existat evenimente unde rata de conversie a ajuns şi până la 5%

”Potenţialul afilierii este cel mai vizibil în momentul derulării campaniilor de reduceri, când mulţi dintre afiliaţii activi îşi adaptează strategia de comunicare în funcţie de specificul acestor evenimente.

Rata de conversie este un mare plus al strategiei de afiliere, în special pentru perioadele în care derulăm campanii de reduceri. Au existat evenimente unde rata de conversie a ajuns şi până la 5%.”

Baza extinsă de afiliaţi, cel mai mare beneficiu al platformei de afiliere 2Performant în opinia Vivre

”Baza extinsă de afiliaţi înscrişi în reţea este unul dintre principalele beneficii ale platformei. De asemenea, programele de educaţie şi de informare a afiliaţilor, de la cursul existent pe Udemy, articolele de pe blog-ul 2Performant – secţiunea dedicată afilierii, până la tipurile de informaţii pe care partenerii se pot baza în platformă, constituie un alt mare avantaj al platformei.”

Rapoartele din platformă joacă un rol important în analiza performanțelor

Cele mai folosite funcționalități din platformă sunt cele legate de raportare și analiză de date: numărul de comisioane înregistrate într-o anumită perioadă, CR (rata de conversie), top afiliaţi ai programului Vivre, numărul de click-uri.

Vezi aici un demo de platformă

Comunicarea și transparența, ingredientele unui program de afiliere de succes

Irina spune că succesul programului Vivre este datorat ”timpului acordat programului de afiliere, dar şi efortului pe care reţeaua 2Performant îl depune pentru a oferi informaţii corecte şi constante afiliaţilor.”

Ce face echipa Vivre în mod constant:

Oferă din timp informaţii despre campanii;

Pun la dispoziţie bannere şi alte materiale relevante;

Organizează anual competiţii care răsplătesc performanţa;

Analizează și selectează afiliații cu foarte mare atenție;

Răspund foarte rapid la întrebările afiliaților.

Affiliate Manager Vivre + Account Manager 2Performant = Succes

Programul Vivre beneficiază de un account manager, care monitorizează în permanență programul și oferă suport dedicat și rapoarte personalizate.

”Recomandările de la accountul nostru sunt foarte valoroase, ţinem întotdeauna cont de acestea. De fiecare dată când avem neclarităţi, apelăm cu încredere la el. Un exemplu concret este raportul pe care îl primim la început de lună, care ne ajută să avem o perspectivă mai clară asupra performanţei programului şi identificăm oportunităţi de investiție.”

Creștere spectaculoasă în aprilie

În aprilie 2020, volumul total de vânzări prin afiliere a crescut cu 60% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Această creștere se aliniază pe tendința generală din ultimele 2-3 luni de creștere a eCommerce-ului, ceea ce înseamnă că este momentul ideal pentru intrarea în afiliere.

”Într-un mediu de business competitiv este un noroc şi un beneficiu real să ai lângă tine oameni pasionaţi de activitatea lor profesională. Prin urmare, suntem bucuroşi că echipa 2Performant este alături de noi şi ne oferă sprijin real. Şi când ne referim la echipă, vorbim atât despre oamenii care fac ca 2Performant să funcţioneze, cât şi despre partenerii înscrişi în reţea, care s-au alăturat misiunii noastre.” Irina Munteanu – Affiliate Manager at Vivre

Vânzări de peste 5 milioane de Euro prin afiliere – Studiu de caz Libris

 

”Libris este despre oameni, frumos, viitor, despre a construi împreună, despre speranţă şi poveşti care devin realitate. Libris este despre fiecare dintre noi.”

Veterani ai afilierii, pionieri în marketing

”Lansată în anul 2009, librăria online Libris este prezentă în afiliere din anul 2014. Am ales să începem un program în 2Parale (numele inițial al 2Performant) imediat ce am aflat de această posibilitate. Este firesc să accesezi toate canalele de promovare ale unui magazin. Ne-am documentat, am pus întrebări, am stabilit legături şi am trecut la treabă. Am învăţat din mers, făcând; ne-am ajutat de cifre să înţelegem dacă procedăm bine şi iată-ne astăzi, la 6 ani distanţă, în topul magazinelor din afiliere.”

Programul de afiliere Libris este numărul 2 în rețeaua 2Performant și oferă următoarele beneficii afiliaților:

> 8% comision pentru fiecare vânzare

> plata săptămânală a comisioanelor

> multiple metode de promovare acceptate, inclusiv PPC

Loredana Tudor Marketing Manager Libris

Ne-am așteptat ca acest canal să ajute businessul Libris, şi dacă astăzi încă suntem activi în marketingul afiliat, înseamnă că aşteptările au fost îndeplinite.

Vânzări de peste 5 milioane de Euro prin afiliere, 11-15% din total business

Astfel de rezultate nu vin peste noapte și nu vin fără un efort constant. Toți utilizatorii platformei noastre de afiliere – atât advertiseri, cât și afiliați – ne-au spus același lucru de-a lungul anilor. Implicarea dă rezultate.

”Rezultatele au început să apară pe măsură ce activitatea noastră în afiliere s-a intensificat. Nu există campanie pe care să o activăm şi să nu o anunţăm şi în afiliere. Încărcăm bannere, actualizăm feed-uri, transmitem mesaje…aproape zilnic.