Newsletter


Firmele de curierat declara la ANAF plățile ramburs datele vânzătorului și cumpărătorului

Postat in data de 19th May 2022 @ 9:33 AM

Ordonanță de urgență privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea art. 59 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

Vânzările online cu ramburs, datele vânzătorului si ale cumpărătorului raportate lunar ANAF

 

Firmele-de-curieriat-dau-ANAF-toate-platile-ramburs-datele-vanzatorului-cumparatorului-IMG456467U57890.jpg

OUG 67/2022, Guvernul obligă furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs să furnizeze lunar organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrat.

Firmele de poștă și curierat vor trebui să raporteze lunar la ANAF informații referitoare la trimiterile poștale care au ca și particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate. Vor fi transmie Fiscului, de asemenea, datele de identificare ale vânzătorului, conform unei ordonanțe de urgență adoptate de Guvern.

Prin această măsură se urmărește ”identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri, prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul online”.

Guvernanții precizează însă că trebuie respectată și inviolabilitatea secretului corespondenței, în această procedură.

Informațiile referitoare la trimiterile poștale se referă la:

a) numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;

b) datele de identificare a expeditorului;

c) numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;

d) adresele de expediție, respectiv livrare;

e) contravaloarea bunului livrat.

Statul susține că cere aceste informații „în scopul asigurării conformării fiscale”.

Pentru a nu avea un istoric negativ cu autoritatile, este indicat sa declarati veniturile la ANAF lunar pentru a se observa bunavointa in activitatea dvs si pentru a nu exista ulterior alte penalitati aplicate.

Persoanele fizice vor putea continua linistite activitatea de comert electronic daca declara si platesc impozitul de 10% la ANAF!

Va recomandam sa:

-va salvati electronic si sa printati toate informatiile legate de comenzile dvs (borderou, awb, etc)

-va salvati si sa printati tot istoricul sumelor ramburs

-va salvati si sa printati anexele aferente expedierilor dvs

-sa va centralizati toate comenzile in excel in formatul solicitat de ANAF

 

Tot ceea ce trebuie sa faceti in urma acestei modificari de lege (care se preconizeaza a intra in vigoare de la 1 iunie), este sa fiti pregatiti sa platiti la stat 10 % din cat incasati pe PERSOANA FIZICA, in nume propriu (ex: dintr-un ramburs de 100 de ron incasat, 10 ron se duc la stat).

Nu exista alte taxe extra sau alte costuri suplimentare (daca sunt depuse la timp declaratiile de venituri).

ORICE CURIER SAU INTERMEDIAR VA FI OBLIGAT SA DECLARE VALOAREA RAMBURSURILOR!

 

Firmele-de-curieriat-dau-ANAF-toate-platile-ramburs-datele-vanzatorului-cumparatorului-IMG456467U57891.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

similare: ramburs anaf, ramburs anaf cod fiscal, ramburs anaf declaratii, declarare ramburs anaf, declarare ramburs anaf chirie, declarare ramburs anaf declaratii, declaratie ramburs anaf fiscala, declarare ramburs anaf impozit, art.59 din codul de procedură fiscală, Ordonanță de urgență, privind unele măsuri fiscale, declarare ramburs curieri